- Blijf vooral rustig. Breng jezelf en eventuele passagiers in veiligheid.
- Bel Arval Assistance via +32 (0) 2 245 73 72
- Volg de instructies aan de telefoon. Zij zullen het nodige doen om je zo snel mogelijk verder te helpen en indien nodig een vervangwagen en/of repatriëring te voorzien.
- Schade na een ongeval
o Blijf rustig!
o Vul samen met de tegenpartij een Europees aanrijdingsformulier in. Doe dit zo volledig mogelijk.
o Bel Arval Assistance +32(0) 2 245 73 72
- Kleine schade zonder tegenpartij
o Ga naar de My Arval app, klik door op “schade melden” en vul het gevraagde in. Indien nodig, voeg wat foto’s toe.
o Arval zal je vervolgens contacteren om de herstelling te regelen.
- Mijn wagen is gestolen
Bel Arval Assistance +32(0)2 245 73 72 en zij zetten alle nodige stappen.
- Een sterretje in uw ruit? Of een serieuze glasbreuk?
Je mag hiervoor rechtstreeks contact opnemen met één van de erkende herstellers die u meteen verder helpt. Je hoeft verder niets te doen. Een lijst van herstelpunten in jouw buurt kan je vinden via deze link.
- Je mag deze afspraak zelf inplannen en hoeft hiervoor Arval niet te contacteren
- Via hun handige service locator kan je de dichtste bandencentrale terugvinden en contacteren om de afspraak in te plannen
- Let op, wanneer je een wagen overneemt, kan het zijn dat de banden nog bij een andere bandencentrale liggen. Neem in dat geval contact op met Arval Driving Experience via +32 (0)2 240 01 99.
- Bij de aanloopwagen zijn geen aparte winter/zomerbanden voorzien, deze zijn uitgerust met all-season banden.
- Wisselen van zomer in winterbanden gebeurt bij voorkeur tussen 15/10 en 15/11.
- Het wisselen van winter- naar zomerbanden bij voorkeur tussen 15/2 en 15/3
- Wanneer de wagen melding geeft om op onderhoud te gaan, probeer dit dan zo snel mogelijk in te plannen.
- Je mag hiervoor zelf een afspraak inplannen bij een garage naar keuze via de Service locator.
- Tanken kan bij Shell, Total, Dats24, Esso en Q8.
- De tankkaart zal bij de wagen geleverd worden of per post aan u bezorgd. Elke wagen heeft een eigen tankkaart. Bij elke wagenwissel zal je ook een nieuwe tankkaart ontvangen.
- Moet je tanken maar heb je je kaart nog niet ontvangen? Neem zo snel mogelijk contact op met Arval om je een (nieuwe) tankkaart te bezorgen.
- In afwachting van het ontvangen van je kaart of bij verlies van jouw kaart, kan je voor elke tankbeurt een onkostennota opvragen en deze declareren bij Arval (via de My Arval Mobil App).
- Geef steeds de huidige kilometerstand (geen afronding) van je wagen in. Bij een vervangwagen mag je 9999 ingeven.
- Via de Shell Recharge app kan je zien bij welke laadpunten je allemaal kan laden met je laadkaart.
- Als je laadkaart niet zou werken, kan je altijd eens proberen laden via de app.
- Meer info over de app en alles wat daarmee te maken heeft kan je vinden via Shell Recharge – Shell